Připravili jsme pro Vás i několik základních praktických rad týkajících se návštěvy a nákupu na e-shopu Vonné.cz.

Informace o  možnostech platby a dopravy, jakožto reklamační řád, obchodní podmínky či zásady ochrany osobních údajů najdete v jednotlivých sekcích.

Naše rada: Pokud narazíte na jakýkoliv problém, nejprve nás kontaktujte, a společně to vyřešíme. Děkujeme.


Obsah

Informace o nákupu/prodeji zboží na e-shopu

Právo na vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) - prodlouženo na 30 dní

Reklamace - Vaše nároky a postup uplatnění

Reklamace poškozené nebo ztracené zásilky (dopravce)


Informace o nákupu/prodeji zboží na e-shopu

E-shop je určen pro maloobchodní prodej, nákup je možný pouze v obvyklém množství (prodej přímému spotřebiteli). Neposkytujeme velkoobchodní prodej. DOPRAVA ZDARMA je poskytována při objednávce nad 1500 Kč. Objednané zboží aktuálně zasíláme pouze na adresy v České republice., zájemci ze Slovenska nás mohou kontaktovat, domluvíme se individuálně (modul připravujeme). Zboží skladem odesíláme nejpozději následující pracovní den, doba dodání je závislá na dopravci (obvykle 1-3 dny). Zboží, které není skladem, je expedováno od cca 2 do 10 dnů, prosím informujte se na dodací možnosti.


Právo na vrácení zboží (odstoupení od smlouvy) - prodlouženo na 30 dní

Jakožto spotřebitel máte ze zákona právo vrátit zakoupené zboží do 14 dnů bez udání důvodu. U nás máte tuto lhůtu na základě Obchodních podmínek prodlouženu na celých 30 dní. Jen upozorňujeme, že právo na odstoupení Vám nevzniká, pokud nakupujete zboží tzv. na IČO, tedy jako firma nebo podnikatel - fyzická osoba. 

Technicky vzato, lhůta pro odstoupení je tedy 30 denní a začíná běžet následující den po převzetí zboží Vámi nebo pověřenou osobou.

Oznámení o odstoupení je třeba učinit online, a to výhradně formou elektronického podání prostřednictvím portálu Retino.cz na adrese https://app.retino.com/cs/client/fe27fe1f-45d2-4a69-b814-6fa515656b7e/form/

Upozorňujeme, že (ze zákona) není možno vracet některé druhy zboží, a ani zboží, které je dodáváno v uzavřeném obale, kdy po jeho otevření podléhá zkáze, opotřebení nebo zastarání. Je-li vrácené zboží poškozeno Vaší vinou (například nevhodně zabalené), můžeme uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej vůči vracené částce. Při odstoupení Vám vrátíme peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží (poštovné uhrazené při objednání zboží).

Náklady na zpětné zaslání zboží směrem k nám hradíte Vy - nepřijímáme nevyplacené zásilky či zásilky zasílané na dobírku.

Formulář Retino Vás celým procesem vracení zboží jednoduše provede.


Reklamace - Vaše nároky a postup uplatnění

V případě, že nakupujete jako spotřebitel, máte ze zákona dvouletou záruku na většinu zboží (s výjimkou zboží, u kterého je vyznačena lhůta k použití, textově uvedená jako „Minimální trvanlivost“ nebo „Spotřebujte do:“; u tohoto zboží skončí záruční doba uplynutím této lhůty). V případě, že nakupujte na IČO, tedy jako firma nebo fyzická osoba podnikatel, činí záruční doba jeden rok.
Záruční doba počíná běžet dnem převzetí zboží Vámi nebo pověřenou osobou. Na dárky poskytované zdarma nelze záruční dobu uplatnit.

Reklamaci je třeba nejprve oznámit, a výhradně formou elektronického podání prostřednictvím portálu Retino.cz na adrese https://app.retino.com/cs/client/fe27fe1f-45d2-4a69-b814-6fa515656b7e/form/

Po odeslání formuláře reklamace a ještě před odesláním reklamovaného výrobku prosím vyčkejte na kontakt z naší strany, co nejdříve Vám dáme vědět, jak budeme dále postupovat - například zda je nutno reklamovaný výrobek zasílat k posouzení, či reklamaci uznáme na dálku na základě fotografie apod. 

Pokud bude třeba reklamovaný výrobek zaslat zpět k nám, po dohodě formy odeslání nám zašlete zboží na určenou adresu (nikoliv na adresu sídla podnikání). Zboží musí být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. Nepřijmeme nevyplacené zásilky či zásilky zasílané na dobírku.

Vaši reklamaci se budeme snažit vyřídit co nejdříve, nejpozději však, v souladu s Obchodními podmínkami, do 30 dnů.  Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele, neboť takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy podle platné legislativy.

Formulář Retino Vás celým procesem vracení zboží jednoduše provede.

Reklamace poškozené nebo ztracené zásilky (dopravce)

Zboží od nás odchází vždy překontrolované a řádně zabalené. Přesto však může dojít při jeho přepravě k poškození nebo ztrátě. S řešením prosím neotálejte, lhůty ze strany příjemce zásilky jsou velmi krátké (i jen 2 dny), na straně dopravce samozřejmě delší, např. 30+15 dní. 

Reklamaci obecně podává u poškozené zásilky adresát (tedy Vy), nedodané zásilky naopak odesílatel (tedy my - o této skutečnosti se ale od Vás musíme dozvědět).

V případě poškození zboží je tedy reklamační řízení po převzetí zásilky bohužel převážně na Vás, nicméně i v tomto případě nás prosím ihned kontaktujte, pokusíme se to vyřešit společně s Vámi (bez ohledu na výsledek škodního řízení u dopravce).   

Česká pošta (reklamace ztracené nebo poškozené zásilky)

Pokud je dodávaný balíček na první pohled značně poškozen, odmítněte jej převzít a nechte zapsat jako důvod nepřevzetí poškození zásilky, resp. obalu. V případě menšího poškození (kdy lze usoudit, že nedošlo k poškození obsahu zejména s ohledem na objednané zboží), můžete zásilku převzít, ale raději nechte zapsat poznámku o poškozeném obalu. 

Pokud dojde při přepravě k poškození zásilky, může (či spíše měla by) být zásilka vyřazena z doručování a uložena na poště. V takovém případě Vám pošta dodá jen oznámení o poškození zásilky a jejím uložení a vy se musíte dostavit na uvedenou poštu. V podstatě máte dvě možnosti - rovnou zásilku odmítnout převzít (viz výše, zvažte typ a rozsah poškození obalu) nebo nechat ve spolupráci s pracovníkem pošty překontrolovat. Zásilka by měla být převážena, po otevření překontrolován obsah a sepsán protokol. Je-li zboží v pořádku (může být poničen jen obal) je záležitost vyřízena. V opačném případě budete muset řešit reklamaci - podle poštovních podmínek je v tomto případě jednáno s adresátem, nikoliv odesílatelem. Náhradu škody potom také obdržíte Vy jakožto adresát zásilky.               

V případě, že poškození dodávaného zboží zjistíte až po převzetí zásilky, například doma po otevření balíku, je třeba zásilku neprodleně reklamovat - do dvou pracovních dnů nejlépe na dodací (nebo jakékoliv) poště. Doporučujeme provést fotodokumentaci - zvnějšku i vnitřku. Zásilku musíte předložit v původním stavu, tedy včetně štítků, krycích fólií, výplně apod. Zaměstnanec pošty musí sepsat protokol, a to ve spolupráci s Vámi. Nemůže reklamaci sám o sobě odmítnout. Následně bohužel záleží na konkrétní pobočce, resp. personálu pošty. Počítejte ale vždy s tím, že jakýkoliv dopravce se bude snažit odpovědnosti vyhnout a případnou náhradu škody minimalizovat. 

Na reklamaci má dopravce 30 dní, o výsledku by Vás měl informovat. 


Zásilkovna (reklamace ztracené nebo poškozené zásilky)

Pokud je dodávaný balíček na první pohled značně poškozen, odmítněte jej převzít a nechte zapsat jako důvod nepřevzetí poškození zásilky, resp. obalu. V případě menšího poškození (kdy lze usoudit, že nedošlo k poškození obsahu zejména s ohledem na objednané zboží), můžete zásilku převzít.

Po převzetí zásilky si neprodleně zkontrolujte obsah zásilky. Pokud došlo k poškození zboží a toto zjistíte ještě na výdejním místě, vraťte zásilku. Zjistíte-li poškození až po rozbalení zásilky doma, nahlaste nám e-mailem reklamaci, kompletní zásilku si ponechte u sebe, pořiďte řádnou fotodokumentaci (bohužel toto my opravdu vyřídit nemůžeme) vnitřku i vnějšku zásilky. Fotografie přiložte k emailu, připojte číslo zásilky a kontakty na Vás. Reklamaci prosím řešte ihned.


Kurýrní služby (reklamace ztracené nebo poškozené zásilky)

Pokud je dodávaný balíček na první pohled značně poškozen, odmítněte jej převzít a nechte zapsat jako důvod nepřevzetí poškození zásilky, resp. obalu.

Zjistíte-li poškození zboží přepravou až po převzetí zboží,  ponechte si kompletní zásilku u sebe a neprodleně nás kontaktujte.

Nahlaste nám e-mailem reklamaci, kompletní zásilku si ponechte u sebe, pořiďte řádnou fotodokumentaci (bohužel toto my opravdu vyřídit nemůžeme) vnitřku i vnějšku zásilky. Fotografie přiložte k emailu, připojte číslo zásilky a kontakty na Vás. Reklamaci prosím řešte ihned.